dijous, 21 de setembre de 2017

30/06/2016

Benvinguts al municipi de Biosca

Foto

El terme municipal de Biosca és situat a l´extrem de tramuntana de la comarca de la Segarra, al vessant dret del riu Llobregós. Limita al N amb el Solsonès, a l´E amb el municipi de Torà, al S amb el de Massoteres i a l´W amb el de Sanaüja.

El terme té una extensió de 66,21 km2.

La part septentrional del terme és travessada per una gran fondalada que forma la riera de Sanaüja i que passa pel nord del castell de Lloberola.

Els principals nuclis de població del terme són els pobles de Biosca, cap de municipi, i Lloberola.

Als terrenys guixencs i margosos de vora el Llobregós o de la seva conca, a la part més meridional del terme, hi ha conreus de secà amb predomini dels cereals, sobretot ordi, blat i colza; fins fa pocs anys encara hi havia vinya i olivera. L´agricultura de Biosca es complementa amb la ramaderia, especialment el bestiar porcí, l´aviram i l´oví.

Pel que fa a la història, el lloc de Biosca és documentat l´any 1031. En la documentació del segle XII apareix el llinatge dels Biosca que probablement degueren tenir la castlania del castell.