Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Biosca a la recerca de cases i de llocs de treball per atreure veïns

L'alcalde de Biosca, Josep Puig, té com a objectiu que la població recuperi habitants i serveis bàsics.

Josep Puig concedint una de les cases regalades

DISSABTE 16 OCTUBRE 2021

Fa tres anys, Josep Puig, va oferir tres cases de forma gratuïta perquè s'hi instal·lessin nous veïns i va contactar amb bonÀrea perquè donés feina a qui s'instal·lés a la població. Explica que la comunicació amb el grup de Guissona és fluida i que fins al moment han anat donant ocupació a nous habitants.

"Alguns s'han instal·lat de forma definitiva a Biosca arran de la pandèmia", explica. L'alcalde comenta que està buscant més cases deshabitades per oferir-les gratuïtament a nous veïns, i aquest mes projecta treure a concurs l'edifici de Cal Borres, on fins fa uns anys hi havia el bar i restaurant de la localitat. Tampoc descarta poder reobrir les escoles municipals, tancades fa una dècada, si s'aconsegueix el mínim d'estudiants per poder fer-ho.

Biosca té 181 habitants, gairebé la meitat dels quals viuen a les masies d'aquest terme municipal. En algunes han aconseguit tirar endavant amb èxit la producció de productes de proximitat com és el cas dels formatges de l'Obagueta.

Font: Diari Segre