Concedida la casa “regalada” a una família de Manresa

L’acord es va tancar el passat cap de setmana després d’una trobada entre alcalde i interessats

Imatge cedida per Xavier S.

DIMARTS 09 JUNY 2020

En poc més de dues setmanes la iniciativa de regalar una casa, promoguda des de l’Ajuntament de Biosca per augmentar el cens de la població al poble, ha acabat amb l’acord amb una família de Manresa.

Els actuals veïns de la capital del Bages van visitar l’habitatge – propietat de l’alcalde de Biosca – el passat dissabte 6 de juny i es preveu que s’instal·lin a aquest nucli de la Segarra en els propers dies; de moment pagant un lloguer de 200€ mentre avancen les obres de la seva futura casa.

En total Biosca veurà augmentat el seu cens municipal a cinc personés més ja que a l’habitatge en qüestió s’hi instal·larà una parella, el seu futur fill, i els pares de l’home. Des de l’ajuntament ja es prepara una trobada de benvinguda amb altres veïns del poble per presentar a la família els seus futurs conciutadans.

Des de que es va fer pública la iniciativa de l’alcalde Josep Puig, han estat més d’un centenar els interessats en aquest habitatge per restaurar. Finalment des del consistori s’ha acabat optant per fer la concessió als manresans ja que, amb els cinc nous censats,  era la opció més favorable pel municipi.

Es preveu que aquesta proposta sigui la primera de moltes, ja que a Biosca hi ha força cases deshabitades i molt poca població.